Kaiserswerth

fredag 8. oktober 2010

Høst med herlige farger, farlig sopp og podkast


For å finne podkaster som interesserer gikk jeg på oversikten av NRK podkaster.  Herfra valgte jeg Bok i P2 (NRK P2) hvor jeg via RSS knappen fikk opp lenken til programmet.  Denne limte jeg inn under Legg til for abbonement i Google leser.  Under Nrk's enkle bruksanvisning til podkast fant jeg lenker til to programmer fra Sveriges radios podkast - Poddradio.  Her fant jeg på Kultur/Nöje to interessante podkaster: "Biblioteket i Kulturradion" og "Bokcirkeln i Kulturradion".  Ved å trykke på lenkene fikk jeg opp URL'en som deretter kunne legges til som abbonement.  Jeg benytter meg altså av Google Leser som instrument for å høre podkast.

Soppen fotograferte jeg i dag tidlig  - ut av kjøkkenvinduet.

1 kommentar:

  1. Jeg tror mange har glede av NRKs podkaster.
    Når det gjelder bibliotek som produserer podkaster vil jeg også tipse om Sandefjord bibliotek som podkaster bokpratene sine.
    Flott det også.

    SvarSlett

Hei! Kommenter gjerne.